Sunday, February 5, 2023

অফিসের নতুন সময়সূচি

ঢাকা: সরকারি, আধা-সরকারি, স্বায়ত্তশাসিত ও আধা-স্বায়ত্তশাসিত প্রতিষ্ঠানের নতুন সময়সূচি নিয়ে প্রজ্ঞাপন জারি করেছে জনপ্রশাসন মন্ত্রণালয়।

আজ সোমবার মন্ত্রণালয় থেকে এ সংক্রান্ত প্রজ্ঞাপন জারি করা হয়েছে।

এতে বলা হয়, সরকার আগামী ২৪ আগস্ট (বুধবার) থেকে দেশের সব সরকারি, আধা-সরকারি, স্বায়ত্তশাসিত ও আধা-স্বায়ত্তশাসিত প্রতিষ্ঠানের অফিস সময়সূচি পরবর্তী নির্দেশনা না দেওয়া পর্যন্ত সপ্তাহের রোববার থেকে বৃহস্পতিবার সকাল ৮টা থেকে বিকেল ৩টা পর্যন্ত চলবে এবং শুক্রবার ও শনিবার সাপ্তাহিক ছুটি থাকবে।
প্রজ্ঞাপনে বলা হয়, জরুরি পরিষেবাগুলো নতুন অফিস সময়সূচির আওতাবহির্ভূত থাকবে। শিক্ষাপ্রতিষ্ঠানগুলোর সময়সূচি সংশ্লিষ্ট মন্ত্রণালয় বা বিভাগ নির্ধারণ করবে।

এছাড়াও ব্যাংক, বিমা, অন্যান্য আর্থিক প্রতিষ্ঠানের দাপ্তরিক সময়সূচি সকাল ৯টা থেকে বিকেল ৪টা পর্যন্ত চলবে।

উল্লেখ্য, এই বিষয়ে বাংলাদেশ ব্যাংক প্রয়োজনীয় ব্যবস্থা গ্রহণ করবে বলে প্রজ্ঞাপনে উল্লেখ করা হয়।

সুত্রঃ বাসস ।

rajbarijournal.com

Dhaka: The Ministry of Public Administration has issued a notification about the new timetable of government, semi-government, autonomous and semi-autonomous institutions.

A notification in this regard has been issued by the ministry on Monday.

It said that from August 24 (Wednesday) until further instructions, the office schedule of all government, semi-government, autonomous and semi-autonomous institutions in the country will be open from Sunday to Thursday from 8 am to 3 pm and Friday and Saturday will be a weekend holiday. will be
Emergency services will be excluded from the new office schedule, the notification said. The schedule of the educational institutions will be determined by the concerned ministry or department.

Also, the official schedule of banks, insurance, other financial institutions will run from 9 am to 4 pm.

Note that Bangladesh Bank will take necessary measures in this regard, it is mentioned in the notification.

সর্বশেষ পোষ্ট

এই ধরনের আরো সংবাদ

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here